مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 فروردین 1401 ساعت 23:472022-04-04فرهنگي

شعر در سالی که گذشت


کامیار عابدی با بررسی وضعیت شعر در سال 1400، انتشار شعر در صفحات مجازی توسط شاعران را یکی از مشکلات نقد ادبی در حوزه شعر می خواند.

- این پژوهشگر و منتقد ادبی در گفت وگو با ایسنا درباره وضعیت کتاب و شعر در سال 1400 اظهار کرد: زمانی که به دفترهای شعری که در سال گذشته منتشر شده مراجعه می کنیم، می بینیم تقریبا همان رویه ای که در سال های گذشته بود، در سال 1400 هم ادامه پیدا کرده است؛ به این معنا که حدود 90 تا 95 درصد دفترهای منتشرشده دفترهای شعر سپید و غزل است و تک و نوک دفترهایی در قالب های دیگر منتشر می شود.

گاهی اوقات مجموعه شعرهای نیمایی هم منتشر می شود؛ مثلا سال گذشته دفتر شعر خانم لادن خدابنده و وحید عیدگاه طرقبه در وزن های نیمایی بود.

البته وحید عیدگاه طرقبه، استاد دانشگاه تهران در رشته ادبیات فارسی است و سال گذشته مجموعه غزلی هم با عنوان در زیر ابرهای نبارنده منتشر کرد که غزل های خوبی در آن بود و باید او را از این به بعد به عنوان یکی از شاعران غزل سرا بشناسیم.

در دو دهه اخیر، دهه 80 و 90، تعدادی از شاعران متولد دهه 50 و 60 مانند خانم مریم جعفری آذرمانی، مهدی فرجی، بهمن زدوار، غلامرضا طریقی، علی اکبر یاغی تبار، کبری موسوی قهفرخی و پانته آ صفایی در غزل سرایی خیلی تلاش کرده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر در سالی که گذشت

شعر در سالی که گذشت