مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 07:122022-04-05پزشكي

بعد از سحری بلافاصله نخوابید


یک فوق تخصص گوارش دراز کشیدن بلافاصله بعد از سحری و شام را برای دستگاه گوارش مضر دانست و تاکید کرد: این کار موجب بروز عارضه رفلاکس معده می شود.

- دکتر همایون بشیری در گفت و گو با ایسنا، از ماه مبارک رمضان به عنوان فرصتی برای استراحت دستگاه گوارش یاد کرد و افزود: مزایای روزه گرفتن زمانی آشکار می شود که افراد برخی اصول تغذیه ای را برای سلامت دستگاه گوارش در این ماه رعایت کنند.

بشیری گفت: نکته مهم در این ماه پرهیز از پرخوری است، چرا که این کار موجب فشار به دستگاه گوارش و بروز برخی عوارض مانند رفلاکس معده می شود.

وی مصرف مایعات را هم همراه غذا برای دستگاه گوارش بسیار مضر دانست و توصیه کرد، افراد مایعات را مدتی پس از صرف غذا و در فاصله افطار تا سحر مصرف کنند.

بشیری مصرف غذاهای چرب و پرنمک را هم در ایام ماه مبارک رمضان برای دستگاه گوارش زیان آور دانست و افزود: مصرف غذاهای چرب اثرات مخربی روی کبد دارد.

این فوق تخصص گوارش نسبت به دراز کشیدن بلافاصله بعد از سحری یا شام هشدار داد و افزود: انجام این کار موجب ایجاد رفلاکس معده در افراد می شود.

وی افزود: توصیه می شود افراد حداقل نیم ساعت پس از سحری یا شام از دراز کشیدن اجتناب کرده و در صورتی که به استراحت نیاز دارند حتما از بالش بلند استفاده کرده که سر کمی بالا قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بعد از سحری بلافاصله نخوابید

بعد از سحری بلافاصله نخوابید