مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 07:322022-04-05پزشكي

نابودی سلول های سرطانی با هل!


نتایج مطالعه اخیر محققان دانشگاه کشاورزی و مکانیک فلوریدا آمریکا حاکی از آن است که ادویه هل می تواند سلول های سرطان پستان تهاجمی سه گانه منفی را از بین ببرد.

- نتایج مطالعه اخیر محققان "دانشگاه کشاورزی و مکانیک فلوریدا" آمریکا حاکی از آن است که ادویه "هل" می تواند سلول های سرطان پستان تهاجمی سه گانه منفی را از بین ببرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اس تی دی، محققان آمریکایی طی این مطالعه اظهار کرده اند که ترکیبات موجود در هل می تواند نویدبخش راهی نوین برای درمان سرطان پستان تهاجمی باشد.

براساس نتایج این مطالعه جدید، کاردامومین(Cardamomin) که یک ترکیب طبیعی موجود در ادویه هل و سایر گیاهان است می تواند پتانسیل درمانی خوبی برای سرطان پستان سه گانه منفی داشته باشد.

این یافته ها همچنین نشان می دهد این ترکیب ژنی که به سلول های سرطانی کمک می کند تا از سیستم ایمنی فرار کنند را مورد هدف قرار می دهد.

حدود 10 تا 15 درصد از سرطان های پستان، سه گانه منفی هستند و این نیز به آن معنا است که آنها گیرنده ای برای استروژن یا پروژسترون ندارند و مقادیر اضافی از پروتیینی به نام HER2 را تولید نمی کنند که این موضوع سبب می شود درمان این تومورها دشوار باشد زیرا این نوع از سرطان به درمان های مبتنی بر هورمون که برای انواع دیگر سرطان پستان استفاده می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نابودی سلول های سرطانی با هل!

نابودی سلول های سرطانی با هل!