مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 07:522022-04-05اجتماعي

پتروشیمی بهشهر؛ راه برون رفت از بیکاری یا بلای جان طبیعت؟!


مریم نظری 20 اسفندماه 1400 و کمتر از یک ماه گذشته، عملیات اجرایی برای احداث کارخانه پتروشیمی در بهشهر استان مازندران با حضور احمد وحیدی وزیر کشور کلید خورد و این در حالی بود که علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفته بود؛ اجرای این طرح مجوز زیست محیطی ندارد و سازمان محیط زیست با آن مخالفت است.

داستان ایجاد کارخانه پتروشیمی در منطقه حسین آباد بهشهر و در زمین فعلی که به مراتع منابع طبیعی معروف است، سال هاست که در دستور کار قرار گرفته است و همجواری با شبه جزیره میانکاله در 5 کیلومتری احداث پتروشیمی موجب شده است که مردم منطقه و برخی از دوستداران طبیعت که سال هاست با وجود برخی صنایع آلاینده در جوار میانکاله همچون نیروگاه نکا با سوخت مازوت شاهد کاهش تعداد پرندگان در این تالاب بین المللی و مشکلات مختلف دیگر شده اند، اعتراضاتی را در این بخش انجام دهند.

برخی از مردم معتقدند که احداث چنین صنعت آلاینده ای در جوار میانکاله نه تنها موجب از بین رفتن طبیعت می شود؛ بلکه از حضور پرندگان مهاجر به این منطقه هم کم خواهد کرد و در آینده مشکلات زیست محیطی بیشتری را در پی خواهد داشت.

   این روزها شاهد عکس العمل های مختلف مردمی، هنرمندان، سلبریتی ها و دوستداران محیط زیست در راستای احداث پتروشیمی در بهشهر هستیم؛ برخی موافق ایجاد این صنعت و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پتروشیمی بهشهر؛ راه برون رفت از بیکاری یا بلای جان طبیعت؟!

پتروشیمی بهشهر؛ راه برون رفت از بیکاری یا بلای جان طبیعت؟!