مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 09:472022-04-05بين الملل

آمریکا آزمایش موشک مافوق صوتش را برای 2 هفته مسکوت گذاشت


شبکه سی.

ان.

ان به نقل از یک مقام آگاه گزارش داد، آمریکا در اواسط مارس یک موشک مافوق صوت را با موفقیت آزمایش کرده است اما برای جلوگیری از تشدید تنش ها با روسیه در ضمن برنامه جو بایدن برای عزیمت به اروپا، - شبکه سی.

ان.

ان به نقل از یک مقام آگاه گزارش داد، آمریکا در اواسط مارس یک موشک مافوق صوت را با موفقیت آزمایش کرده است اما برای جلوگیری از تشدید تنش ها با روسیه در ضمن برنامه جو بایدن برای عزیمت به اروپا، آن را به مدت دو هفته مسکوت گذاشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شبکه خبری سی.

ان.

ان گزارش داد، مقام مذکور گفته است، موشک مذکور تحت عنوان موشک HAWC که یک نسخه از تسلیحات مافوق صوت ساخته شرکت لاکهید مارتین است، طی اولین آزمایش موفقیت آمیزش از یک بمب افکن B-52 در ساحل غربی آمریکا پرتاب شد.

یک موتور تقویت کننده، سرعت این موشک را بالا برده و در این مرحله موتور اسکرمجت مکنده هوای این موشک مشتعل شد و موشک را به سرعت های مافوق صوت برد.

این مقام، جزییات کمی در خصوص آزمایش این موشک ارائه و تنها به این نکته اشاره کرد که موشک در ارتفاع بالای 65000 پا و مسافت بیش از 300 مایل پرواز کرده است.

اما حتی در کمینه برد موشک های مافوق صوت که معادل سرعت حدودا 3800 مایل بر ساعت است، پرواز مسافت 300 مایل کمتر از پنج دقیقه طول می کشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمریکا آزمایش موشک مافوق صوتش را برای 2 هفته مسکوت گذاشت

آمریکا آزمایش موشک مافوق صوتش را برای 2 هفته مسکوت گذاشت