مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 09:572022-04-05بين الملل

آزمایش بی سر و صدای موشک ابرفراصوت آمریکا از بیم روسیه


آمریکا ماه مارس یک موشک ابرفراصوت آزمایش کرد اما برای پرهیز از تشدید تنش ها با روسیه به مدت دو هفته این موضوع را محرمانه نگه داشت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس،  در حالی که تنش های کشورهای غربی با روسیه بر سر بحران اوکراین ادامه دارد، اقدام آمریکا در آزمایش موشک ابرفراصوت خبرساز شده است.

شبکه سی ان ان روز سه شنبه (امروز) گزارشی به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) منتشر کرد و در آن از اقدام بی سر و صدای واشنگتن در آزمایش یک موشک ابرفراصوت خبر داد.

طبق این گزارش، ایالات متحده اواسط ماه مارس با موفقیت یک موشک ابرفراصوت آزمایش کرد اما با توجه به اینکه رییس جمهور جو بایدن قصد داشت برای سفر به اروپا برود، به منظور جلوگیری از تشدید تنش ها با روسیه به مدت دو هفته این موضوع را محرمانه باقی گذاشت.

مقام پنتاگون که نخواست نامش فاش شود، گفت که آمریکا این موشک ابرفراصوت را با بمب افکن بی -52 در ساحل غربی خود آزمایش کرد.

به گفته او، این اولین آزمایش موفق نسخه موشک ابرفراصوت ساخت شرکت لاکهید مارتین بوده است.

این مقام آمریکایی به سی ان ان خبر داد، موشک ابرفراصوت در ارتفاع 65 هزار فوتی شلیک شد و بیش از 300 مایل برای اصابت به هدف از پیش تعیین شده پرواز کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایش بی سر و صدای موشک ابرفراصوت آمریکا از بیم روسیه

آزمایش بی سر و صدای موشک ابرفراصوت آمریکا از بیم روسیه