مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 10:072022-04-05اقتصادي

آغاز برداشت محصولات جالیزی در خنج


مدیر جهادکشاورزی شهرستان خُنج در استان فارس از آغاز برداشت محصولات جالیزی در این شهرستان خبر داد و اعلام کرد که محصولات تولیدی عمدتا صادر می شود.

- علی علیپور سه شنبه 16 فروردین به خبرنگاران گفت: برداشت محصول صیفی در شهرستان خُنج اواسط فروردین شروع می شود و تا پایان خرداد ادامه دارد.

علیپور با بیان اینکه در سال زراعی جاری، 1500 هکتار از مزارع شهرستان خُنج زیر کشت محصولات جالیزی رفته است، گفت: پیش بینی می شود که امسال حدود 60 هزار تن محصول برداشت و روانه بازار داخلی و خارجی شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه غالب محصولات سبزی و صیفی کشت شده در این شهرستان را هندوانه، شمام، طالبی، خیارسبز و گوجه فرنگی تشکیل می دهد، گفت: کورده، فیدویه، گرمشت و باغان از توابع بخش مَحمَله از مناطق عمده کشت صیفی در این شهرستان است.

علیپور با بیان اینکه، تولید محصولات خارج از فصل در این شهرستان باعث رونق اقتصادی منطقه، اشتغال زایی بالا و تامین نیازهای غذایی کشور می شود، افزود: محصولات خارج از فصل به روش های تونلی فصلی یا کشت زیر پلاستیک توام با مالچ پلاستیکی کف و در هوای باز با بهره گیری از مالچ پلاستیکی، کشت می شود.

وی ادامه داد: از مزایای عمده این روش کشت، مصرف بهینه آب، افزایش راندمان تولید، کاهش هزینه و تولید محصول نوبرانه و خارج از فصل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت محصولات جالیزی در خنج

آغاز برداشت محصولات جالیزی در خنج