مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 10:272022-04-05بين الملل

سودان فردا شاهد زلزله آوریل است


جمعیت مشاغل سودان برای حضور در تظاهرات میلیونی فردا (چهارشنبه) با هدف برکناری شورای نظامی حاکم و انتقال قدرت به یک دولت مدنی فراخوان داد.

- جمعیت مشاغل سودان برای حضور در تظاهرات میلیونی فردا (چهارشنبه) با هدف برکناری شورای نظامی حاکم و انتقال قدرت به یک دولت مدنی فراخوان داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، جمعیت مشاغل سودان که رهبری اعتراضات در این کشور را بر عهده دارد، در بیانیه ای برای حضور در تظاهرات میلیونی فردا (چهارشنبه) ششم آوریل جاری با هدف سرنگونی شورای کودتایی و انتقال قدرت به یک دولت کاملا غیرنظامی فراخوان داد و اعلام کرد که این تظاهرات در پاسخ به فراخوان کمیته های مقاومت برای تظاهراتی میلیونی در ششم آوریل با شعار زلزله آوریل برپا خواهد شد.

ششم آوریل مصادف با بزرگترین اعتراضات سودان علیه حاکمیت عمر البشیر، رییس جمهور مخلوع این کشور و آغاز تحصن مقابل دفتر فرماندهی ارتش و به دنبال آن کودتای ارتش علیه البشیر و برکناری او از قدرت در تاریخ 11 آوریل 2019 است.

همچنین ششم آوریل سالگرد انتفاضه مردمی است که به برکناری جعفر نمیری، رییس جمهور پیشین این کشور (در سال های 1985 تا 1969) انجامید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سودان فردا شاهد زلزله آوریل است

سودان فردا شاهد زلزله آوریل است