مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 11:222022-04-05اقتصادي

اقلام ماه رمضانی در اراک چند؟


در ماه مبارک رمضان اقلامی مانند زولبیا و بامیه، آش، حلیم و خرما که شاید در روزهای عادی سال کمتر مورد استفاده مردم قرار می گیرد به سبد کالایی آنان افزوده می شود و هزینه سفره افطاری در ماه رمضان بنا بر سلیقه و علاقه روزه داران متفاوت است.

- بعضی ها آن را ساده برگزار می کنند و برخی دیگر مواد غذایی و دسرهایی را اضافه و سفره شان را رنگین تر می کنند.

حسن شمس، رییس اتحادیه قناد، آبمیوه و بستنی اراک در رابطه با قیمت زولبیا و بامیه اظهار کرد: هر کیلو مخلوط زولبیا و بامیه ممتاز 58 هزار تومان، درجه یک 54 هزار تومان و درجه دو 50 هزارتومان به فروش می رسد.

وی افزود: نرخ این شیرینی نسبت به سال گذشته که 39 هزار تومان بوده حدود 45 درصد افزایش داشته که این افزایش قیمت نیز به دلیل افزایش هزینه مواد اولیه و هزینه کارگر و تولید و.

بوده است.

شمس با اشاره به فعالیت 110 واحد قنادی و شیرینی پزی دارای مجوز در اراک اضافه کرد: فتیر فروشی ها، خشکه پز ها و برخی سوپرمارکت ها اقدام به فروش زولبیا و بامیه کرده اند ولی از مردم توقع داریم به دلیل شرایط شیوع بیماری کرونا، به هیچ عنوان به غیر قنادی های معتبر از واحدهای متفرقه از جمله خشکه پزی ها و سوپرمارکت ها زولبیا و بامیه نخرند، چون امکان نظارت بر چگونگی رعایت موازین بهداشتی در این واحدها وجود ندارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقلام ماه رمضانی در اراک چند؟

اقلام ماه رمضانی در اراک چند؟