مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 11:372022-04-05اقتصادي

دغدغه ای که همه نادیده گرفتند


مسبب اصلی رشد سریع هزینه های زندگی در کشورهای غربی، افزایش هزینه های انرژی است اما سیاستمداران آنها به حدی روی مسائل ژئوپلیتیکی متمرکز شده اند که حاضر نیستند به دلیل اصلی افزایش هزینه های انرژی توجه کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، توافق میان آمریکا و اتحادیه اروپا برای تامین 15 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مایع (LNG) در سال میلادی جاری، اوایل ماه جاری اعلام شد و هر دو طرف قدرت سیاسی و اقدام سریع خود را تمجید کردند اما درباره این که این قرارداد LNG چقدر هزینه خواهد داشت، هیچ کس صحبت نکرد.

در این بین، خبر دیگری که منتشر شد جلسه رسیدگی مجلس نمایندگان آمریکا به اظهارات شماری از مدیران نفتی آمریکایی و بین المللی درباره ادعاهای تبانی قیمت و پر کردن جیب خود از پول به جای کمک کردن به کاستن از فشار افزایش قیمت سوخت برای شهروندان آمریکایی بود.

این دو رویداد نشان دهنده چیزی است که سیاستمداران در مسند قدرت حاضر نیستند علنا به آن اذعان کنند اما اتفاق افتاده است: هزینه زندگی در آمریکا و اروپا افزایش پیدا کرده است و دلیل اصلی آن، جنگ در اوکراین نیست بلکه بالا بودن هزینه های انرژی است.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات متحده عربی به تازگی در گفت و گو با شبکه سی ان بی سی در حاشیه کنفرانس دولتهای جهان در دوبی گفت: سیاستمداران بیش از حد به مسائل ژئوپلیتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دغدغه ای که همه نادیده گرفتند

دغدغه ای که همه نادیده گرفتند