مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 11:472022-04-05اقتصادي

بازار داخلی فروش زعفران رونق گرفته است/صادرات همچنان دچار روند کاهشی است


نایب رییس شورای ملی زعفران ادامه داد: ورود  میلیونی زائران به مشهد و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش مصرف زعفران باعث شد بازار داخلی زعفران رونق گرفته و قیمت زعفران افزایش پیدا نکند.

- ایسنا/خراسان رضوی نایب رییس شورای ملی زعفران ادامه داد: ورود  میلیونی زائران به مشهد و فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش مصرف زعفران باعث شد بازار داخلی زعفران رونق گرفته و قیمت زعفران افزایش پیدا نکند.

غلامرضا میری در گفت وگو با ایسنا در رابطه با وضعیت بازار فروش زعفران اظهار کرد: با توجه به ورود زائران به مشهد بازار داخلی فروش زعفران از وضعیت خوبی برخوردار بود ولی صادرات همچنان دچار روند کاهشی است.

در دی ماه سال گذشته نسبت به دی ماه سال 99، 57 درصد کاهش صادرات و در بهمن ماه 38 درصد کاهش در زمینه صادرات زعفران داشتیم که این روند کاهشی همچنان ادامه دارد.

وی در رابطه با دلایل کاهش صادرات زعفران بیان کرد: یکی از دلایل کاهش روند صادرات زعفران این است که در آن برهه زمانی یعنی قبل از دی و بهمن سال 1400 زعفران به صورت مستقیم به چین صادر نمی شد بلکه زعفران را به کشورهای همجوار چین مانند ویتنام و تایلند صادر می کردیم و از آن کشورها به صورت قاچاق وارد چین می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار داخلی فروش زعفران رونق گرفته است/صادرات همچنان دچار روند کاهشی است

بازار داخلی فروش زعفران رونق گرفته است/صادرات همچنان دچار روند کاهشی است