مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 12:172022-04-05اقتصادي

آغاز برداشت گل محمدی از گلستان های خراسان جنوبی/ پیش بینی برداشت 578 تُن گل


مهدی جعفری رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در بیرجند، با بیان اینکه امسال توسعه سطح زیرکاشت و افزایش سطح بارور گل محمدی را داشتیم که منجر به افزایش تولید شده، اظهار داشت: سطح کشت گل محمدی در استان خراسان جنوبی 395.

5 هکتار است.

وی از آغاز برداشت گل محمدی از گلستان های استان خبر داد و بیان داشت: برداشت گل محمدی تا اواخر اردیبهشت ماه در این استان ادامه دارد و پیش بینی می شود 578 تُن گل محمدی از باغ های استان برداشت شود.

رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه گل محمدی با توجه به شرایطی که استان دارد یکی از گیاهان بسیار مقاوم به تنش های محیطی است، تبیین کرد: خراسان جنوبی ظرفیت فوق العاده ای در  تولید گل محمدی دارد.

وجود 310 بهره بردار گل محمدی جعفری اضافه کرد: نیاز آبی بسیار کم، قابلیت کشت دیم، سازگار به شرایط آب و هوایی منطقه و مقاومت به تنش های محیطی موجود، قابلیت نگهداری پس از برداشت و قابلیت کشت در زمین های فقیر و سنگلاخی از مزایای کشت گل محمدی است.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در خراسان جنوبی به شهرستان سربیشه اختصاص دارد، عنوان کرد: گل محمدی برداشت شده در خراسان جنوبی به روش های صنعتی و سنتی گلاب گیری می شود و علاوه بر مصرف در داخل استان به استان های همجوار ارس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت گل محمدی از گلستان های خراسان جنوبی/ پیش بینی برداشت 578 تُن گل

آغاز برداشت گل محمدی از گلستان های خراسان جنوبی/ پیش بینی برداشت 578 تُن گل