مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 13:072022-04-05اجتماعي

نمونه ژنتیکی از حیات وحش استان اردبیل تهیه می شود


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: برای شناسایی ذخایر ژنتیکی، زیستی و حفاظت از آنها نمونه ژنتیکی از حیات وحش استان تهیه و به بانک ژن محیط زیست ارسال می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسن قاسم پور ظهر سه شنبه در بازدید از بانک ژن حیات وحش استان اردبیل اظهار کرد: شناسایی ذخایر ژنتیکی، زیستی و حفاظت از آنها ضروری است و بر همین اساس در اردبیل نیز کارشناسان محیط زیست اردبیل نسبت به این امر اقدام می کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به نقش حفظ ذخایر ژنتیکی و زیستی در تولید غذا، بهبود سلامت، حفظ تنوع زیستی و رشد اقتصاد لازم است که به طور جدی به این موضوع توجه شود و خوشبختانه کشور ما جز 20 کشور جهان است که در این حوزه فعالیت خوبی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: از زمان شروع به کار مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران، بانک سلول های انسانی و جانوری، گیاهی، میکروارگانیسم ها و بانک مولکولی توسط ارگان های ذیربط ایجاد شده و اداره کل حفاظت محیط زیست نیز بر اساس وظایف خود در حوزه حیات وحش، نمونه هایی را تهیه و به سازمان مرکزی برای کارهای پژوهشی یا بهره برداری لازم ارسال می کند.

قاسم پور با اشاره به اینکه 56 محیط بان و 15 نیروی متخصص در 174 هزار هکتار از مناطق تحت مدیریت استان اقدام به حفاظت از تنوع زیستی و بعضاً تهیه نمونه ژنتیکی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمونه ژنتیکی از حیات وحش استان اردبیل تهیه می شود

نمونه ژنتیکی از حیات وحش استان اردبیل تهیه می شود