مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 13:472022-04-05پزشكي

شناسایی یک مورد ابتلا به سرخک در البرز


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی البرز بر ضرورت پیشگیری از ابتلا به سرخک و کنترل چرخه انتقال بیماری با انجام واکسیناسیون به موقع تأکید کرد.

- دکتر شهاب مستوفی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اهمیت تزریق به موقع واکسن سرخک برای کودکان زیر پنج سال جهت پیشگیری و کنترل چرخه انتقال این بیماری توضیح داد: سرخک یک بیماری ویروسی با قدرت انتقال بسیار بالا است که از راه تنفس به دیگران منتقل می شود و مهمترین علامت آن تب به همراه دانه های قرمز رنگی است که بر روی گردن و صورت ظاهر و به پایین بدن منتشر می شود.

وی افزود: واکسن سرخک در سنین 12 و 18 ماهگی به کودکان تزریق می شود و واکسیناسیون مطمئن ترین شیوه جهت پیشگیری و کنترل این بیماری است، لذا از کلیه والدین ایرانی و اتباع و مهاجرین ساکن استان البرز در خواست می شود که نسبت به تزریق به موقع واکسن سرخک در دو نوبت برای کودکان زیر 5 سال خود اقدام نمایند.

وی ادامه داد: ضمنا کودکانی که دو نوبت واکسن سرخک (MMR) را دریافت نموده اند نیاز به مراجعه مجدد به مراکز بهداشتی ندارند.

مستوفی تاکید کرد: موارد مشکوک به بیماری سرخک باید به موقع شناسایی و گزارش شود و با توجه به اهمیت موضوع صبح امروز جلسه ای با حضور کلیه مسئولان مدیریت بیماری های واگیر شهرستان استان البرز در مرکز بهداشت استان برگزار شد و کلیه اقداما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی یک مورد ابتلا به سرخک در البرز

شناسایی یک مورد ابتلا به سرخک در البرز