مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 15:372022-04-05اقتصادي

اقدامات پنج ماهه وزارت جهادکشاورزی در دولت سیزدهم اعلام شد


وزارت جهاد کشاورزی اهم عملکرد و دستاوردهای ویژه انجام شده در این بخش برای بسترسازی، حمایت از تولید کالاهای اساسی و راهکارهای کم اثر کردن تحریم های آمریکا در حوزه امنیت غذایی طی 5 ماهه نخست دولت سیزدهم را اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، طی 5 ماهه نخست فعالیت دولت سیزدهم، اقدامات و دستاوردهای ویژه این وزارتخانه به شرح ذیل است: 1.

 واگذاری بازار تامین غذا در محصولات کشاورزی به وزارت جهاد کشاورزی؛ در ابتدای دولت سیزدهم و به دستور رییس جمهوری بعد از 60 سال ماموریت هایی که در سال 1342 در انقلاب سفید گرفته شده بود به وزارت جهاد کشاورزی بازگشت به نحوی که حوزه های بازرگانی، تنظیم بازار و تجارت محصولات کشاورزی که متعلق به وزارت صمت بود به این وزارتخانه واگذار شد و بدین ترتیب کل زنجیره تامین غذا از مزرعه تا سفره دارای یک متولی و فرمانده شده است که قطعا این فرماندهی واحد به نفع جامعه و باعث پایداری تولید و دسترسی بهتر برای مردم می شود.

2.

اجرای کشاورزی قراردادی؛ اجرای کشاورزی قراردادی محوری ترین اقدام کلان این وزارتخانه بوده و در این راستا از توسعه کشت قراردادی گندم، کلزا و پنبه حمایت و کشت قراردادی برنج نیز طراحی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات پنج ماهه وزارت جهادکشاورزی در دولت سیزدهم اعلام شد

اقدامات پنج ماهه وزارت جهادکشاورزی در دولت سیزدهم اعلام شد