مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 17:122022-04-05فرهنگي

مستند «مایسا» آماده اکران در جشنواره های ملی و بین المللی است


تهیه کننده و کارگردان مستند مایسا از آماده شدن این مستند برای اکران و حضور در جشنواره های ملی و بین المللی خبر داد و گفت: مایسا مطابق اصول حرفه ای فیلمسازی تولید شد.

- درباره مستند مایسا با بیان اینکه از دیرباز به فرهنگ و آداب رسوم قوم ترکمن علاقمند بودم، افزود: از زمان نوجوانی فیلم های بسیاری از این اقلیم دیده بود که سمندر، شیلات، گزل یا مستندهایی چون اسب، فرش، ترکمن ساخته زنده یاد خسرو سینایی واین اواخر مستند آتلان که فیلم های خوبی بودند و مرا جذب خود کردند.

وی افزود: در مدت دو سالی که به گرگان مهاجرت کردم، چندین سفر به بندر ترکمن، گمیشان، آق قلا، گنبد و روستاهای اطراف داشتم و به تحقیقات میدانی و کتابخانه ای پرداختم و بارها با مردم، هنرمندان و بزرگان این دیار نشست و برخاست داشتم.

وی با عنوان اینکه ترکمن ها مردمانی مهربان، متعهد و در عین حال جدی هستند، اما برای مستند سازی به آسانی نمی توان در آنها نفوذ کرد مگر آنکه بتوان اعتماد آنها را جلب کنید، گفت: داستان مایسا از جایی شکل گرفت که من به چند عروسی دعوت شدم و جذابیت های فراوان بصری و موضوعی که در سنن و فرهنگ ازدواج ترکمن ها وجود داشت من را جذب کرد تا مستندی در این باره بسازم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مستند «مایسا» آماده اکران در جشنواره های ملی و بین المللی است

مستند «مایسا» آماده اکران در جشنواره های ملی و بین المللی است