مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 فروردین 1401 ساعت 18:072022-04-05اقتصادي

محدودیت کشت محصولات آبدوست در لرستان


با توجه به مصوبات کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در کشور، کشت محصولات آبدوست در استان های لرستان، کرمانشاه، - ایسنا/لرستان مدیرکل مدیریت بحران لرستان، گفت: با توجه به مصوبات کارگروه ملی سازگاری با کم آبی در کشور، کشت محصولات آبدوست در استان های لرستان، کرمانشاه، همدان، کهکیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری محدود یا ممنوع است.

مهدی پازوکی، در جلسه شورای محافظت از منابع آب لرستان، اظهار کرد: براساس گزارشات هواشناسی متوسط بازی سال آبی جاری 323 میلی متر بوده که نسبت به سال گذشته حدود شش درصد و نسبت به بلند مدت 32 درصد کاهش بارش ها را داشتیم.

وی ادامه داد: متوسط دبی رودخانه ها در سال آبی جاری نسبت به بلند مدت 43 درصد و در حال حاضر بیش از 70 درصد کاهش را نشان می دهد.

پازوکی افزود: در حوزه آبریز کرخه رودخانه مشکلم در محل پلدختر در حال حاضر با دبی 29 متر مربع در ثانیه نسبت به بلندمدت 83 درصد کاهش داشته و در حوزه آبریز کارون بزرگ رودخانه تیره دورود در حال حاضر با دبی حدود 13 مترمکعب در ثانیه در بلند مدت حدود 70 درصد کاهش را نشان می دهد، رودخانه مالبره در محل دورود در حال حاضر با دبی چهار مترمکعب در ثانیه نسبت به بلند مدت حدود 81 درصد کاهش را نشان می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محدودیت کشت محصولات آبدوست در لرستان

محدودیت کشت محصولات آبدوست در لرستان