مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 07:022022-04-06پزشكي

نکاتی در خصوص تغذیه صحیح به هنگام سحری و افطاری


مصرف جوانه ماش، دمنوش نعنا با لیمو، کاهو و خیار، دم کرده بابونه، هندوانه، شربت شیره انگور با تخم شربتی یا خاکشیر در هنگام سحری برای کنترل عطش توصیه می شود.

- ایسنا/آذربایجان شرقی یک متخصص تغذیه گفت: مصرف جوانه ماش، دمنوش نعنا با لیمو، کاهو و خیار، دم کرده بابونه، هندوانه، شربت شیره انگور با تخم شربتی یا خاکشیر در هنگام سحری برای کنترل عطش توصیه می شود.

مهین ترابی در گفت وگو با ایسنا، در خصوص روزه داری برخی بیماران، اظهار کرد: مطالعات نشان داده است روزه گرفتن برای مبتلایان به چربی خون بالا مفید بوده و میزان چربی های نامطلوب موجود در خون را تنظیم می کند و موجب افزایش میزان چربی های مفید خون می شود.

وی اضافه کرد: همچنین برخی از بیماران مبتلا به NIDDM یا دیابت نوع دوم به کمک پزشک معالج و یک متخصص تغذیه به راحتی می توانند در این ماه روزه گرفته و از اثرات مفید آن بهره کافی ببرند؛ درحالت کلی پیروی از یک برنامه غذایی صحیح در ایام ماه مبارک رمضان از اهمیت ویژه ای برخوردار است تا هم بتوان عادات غذایی غلط را اصلاح کرد و هم از برکات معنوی این ماه بهره برد.

ترابی با اشاره به تغذیه صحیح به هنگام سحری و افطاری، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان نیز پیروی از برنامه غذایی متنوع و متعادل شامل چهار گروه اصلی غذایی (نان و غلات، میوه ها و سبزی ها، گوشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی در خصوص تغذیه صحیح به هنگام سحری و افطاری

نکاتی در خصوص تغذیه صحیح به هنگام سحری و افطاری