مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 07:372022-04-06بين الملل

شیشه عمر دشت ساوه در دست مزلقان است


مدیر امور منابع آب شهرستان ساوه با اشاره به اینکه مزلقان رودخانه مهم دشت ساوه است، گفت: رودخانه مزلقان آبخوان زیرزمینی دشت ساوه و نوبران را تغذیه می کند و شاهرگ حیاتی دشت ساوه به شمار می رود.

- مجید امیرحسینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه رودخانه مزلقان یکی از رودخانه فصلی شهرستان ساوه است، اظهار کرد: شاخه اصلی مزلقان از روستای گزل دره واقع در بخش نوبران آغاز شده و با اضافه شدن شاخه های متعدد از جمله زیر حوزه های سامان، میمه، اردمین، میچک، توحیدلو، بیوران و چمران، در انتها وارد دشت بزرگ ساوه می شود که این رودخانه در منطقه غرق آباد و نوبران دائمی است و وقتی وارد دشت ساوه می شود به صورت فصلی بوده و تابستان ها کاملا خشک است.

وی با اشاره به اینکه طول حوضه آبریز این رودخانه 130 کیلومتر و مساحت آن در حدود 2200 کیلومتر مربع است، تاکید کرد: رودخانه مزلقان در این مسیر 130 کیلومتری علاوه بر مشروب کردن اراضی متعدد کشاورزی و باغات روستاهای پیش رو در دشت ساوه مزارع زیادی از جمله آدر، سیدقلی، دولو، چالخواجگان، سرخک، رودبان و .

را مشروب می کند.

وی با بیان اینکه مساحت حوضه تا محل ایستگاه رازین 1710 کیلومتر مربع، متوسط بارندگی حوضه 325 میلیمتر، متوسط آورد رودخانه در دوره 50 ساله 2.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیشه عمر دشت ساوه در دست مزلقان است

شیشه عمر دشت ساوه در دست مزلقان است