مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 08:322022-04-06پزشكي

چه زمانی حجامت کنیم؟


یک متخصص طب سنتی در همدان حجامت را یکی از روش های خونگیری در طب سنتی ایران و طب سنتی ملل مختلف عنوان کرد و افزود: این امر از زمان های گذشته رواج داشته است.

- دکتر مامک هاشمی حبیب آبادی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: حجامت به تعبیری برای پیشگیری از بیماری ها برای افراد سالم قابل انجام است همچنین برای برخی بیماری ها نیز به عنوان یک روش درمانی علمی کاربرد دارد.

وی با تاکید بر اینکه از انجام خودسرانه حجامت خودداری کنید، تصریح کرد: به صورت خودسرانه هیچگاه اقدام به انجام حجامت نکنید همچنین اگر توسط پزشک متخصص طب سنتی تجویز شد از انجام حجامت خودداری نکنید.

هاشمی خاطرنشان کرد: افرادی هستند که بیماری های خاصی دارند که برای درمان بیماریشان حجامت می تواند مفید باشد که در این صورت لحاظ کردن شرایط فصلی ملاک نیست و اگر نیاز مبرم به انجام حجامت باشد و توسط پزشک تشخیص داده شده باشد در هر فصل می توان حجامت را انجام داد.

وی اضافه کرد: اگر حجامت به مقصود پاکسازی بدن و پیشگیری از بیماری ها باشد بهترین فصل برای انجام حجامت بهار و پاییز است.

این پزشک متخصص طب سنتی یادآورشد: در بین مردم یک دیدگاه افراط و تفریط نسبت به حجامت وجود دارد و افرادی هستند که پزشک بدون اینکه آنها را بررسی کرده باشد خودسرانه اقدام به انجام حجامت می کنند و برخی مراکز نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه زمانی حجامت کنیم؟

چه زمانی حجامت کنیم؟