مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 08:522022-04-06اجتماعي

سوسک و مارمولک هم گرده افشانی می کنند


یک کارشناس حشرات دفتر موزه ملی تاریخ طبیعی و ذخایر ژنتیکی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به اهمیت پدیده گرده افشانی و تاثیر آن روی زندگی انسان ها گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، علیرضا نادری در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اهمیت گرده افشانی در طبیعت و محیط زیست خاطرنشان کرد: بیشتر مردم به صورت عمومی از اهمیت گرده افشانی باخبرند.

پیشینه گرده افشانی به میلیون ها سال قبل از ظهور انسان روی کره خاکی برمی گردد؛ زمانی که گیاهان گلدار 230 میلیون سال پیش تکامل خود را آغاز کردند.

حشرات و جانوران گرده افشان نیز همسو با گیاهان گلدار تکامل یافتند.

در حال حاضر نیز گیاهان گلدارعمده گیاهان کره زمین را با بیش از 90 درصد تشکیل می دهند همچنین زندگی صدها هزار گونه از حشرات گرده افشان نیز به گیاهان گلدار وابسته است.

وی در ادامه گفت: زنبور عسل به علت جمعیت این گونه و منافعی که برای انسان دارد، برجسته تر شده است و به عنوان اصلی ترین گرده افشان شناخته می شود.

اهمیت گرده افشان ها جایی مشخص می شود که اگر یک سال حذف شوند، نیمی از گیاهان گلدار نیز از بین می روند و دچار انقراضی بزرگ می شوند.

نادری با اشاره به رابطه دو سویه زندگی گرده افشان ها و انسان ها در مناطق شهری و کلانشهرها گفت: ما در شهرهای بزرگ پوشش گیاهی خود را از دست داده ایم و پوشش گیاهی موجود به صورت ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوسک و مارمولک هم گرده افشانی می کنند

سوسک و مارمولک هم گرده افشانی می کنند