مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 09:122022-04-06پزشكي

خراسان رضوی در خطر شیوع سرخک


رییس گروه بیماری های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: متاسفانه آمار ابتلا به بیماری سرخک در کشور افغانستان افزایش چشمگیری یافته و خراسان رضوی نیز به دلیل همجواری با مرزهای این کشور در خطر شیوع بیماری سرخک است.

- دکتر زهرا نهبندانی اظهار کرد: عموم مردم فارغ از نوع ملیت اگر کودک زیر پنج سال دارند و به دلیل کرونا واکسیناسیون کودکشان به تاخیر افتاده، حتما برای تکمیل واکسن به خصوص واکسن سرخک اقدام کنند.

وی در خصوص علائم بیماری ویروسی سرخک گفت: راه انتقال ویروس سرخک از طریق تنفس و قطرک های تنفسی است که مسری ترین عامل عفونی شناخته شده است؛ به نحوی که اگر کسی مبتلا به بیماری در اتاق در بسته ای باشد و بعد از 10 دقیقه از اتاق خارج شود، ممکن است کسی که ایمنی کافی ندارد و پنج دقیقه پس از او وارد اتاق می شود، باز هم به بیماری مبتلا شود.

نهبندانی با اشاره به اینکه این بیماری دوره نهفتگی دارد که حدود 2 هفته به طول می انجامد، عنوان کرد: پس از این مدت علائم بیماری با تب ظاهر شده و با بی حالی و بی اشتهایی ادامه می یابد.

تب می تواند بیشتر شود تا جایی که به 40 درجه هم برسد.

بعد از یک دوره تبِ سه تا چهار روزه علائم دیگری هم ظاهر می شود که مهم ترین آن دانه های قرمز رنگی است که روی صورت و گردن شروع می شود و به پایین بدن منتشر می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خراسان رضوی در خطر شیوع سرخک

خراسان رضوی در خطر شیوع سرخک