مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 10:422022-04-06سياسي

امنیت روحی و روانی جوانان در گرو چیست؟


فشارهای عصبی و روانی که به اصطلاح استرس نامیده می شود در زندگی روزانه ما به طور فراوان مشاهده می شود و دنیای صنعتی و فرار صنعتی گرفتاری های فراوانی به بار آورده است.

- در این پژوهش آمده است، نگرانی نسبت به کار، خانواده، فرزند، دوری اعضاء خانواده از یکدیگر و جدایی آنها، نگرانی های مادران کارمنـد نسبت به وضع کودکان خود و احساس گناه از نرسیدن به فرزندان، مشکلات اجتماعی، وضع اقتصادی و نیازهای گوناگون انتظارات و توقعات جامعه از افراد پیشرفت تکنولوژی و نگرانی و بیم از کهنه شدن معلومات و اطلاعات، مشکلات مدیریت و توقعات کارکنان همگی سبب می شود که فرد از لحظه بیداری بامداد تا هنگام آرمیدن شامگاه همواره دچار هیجان ها، تنش ها، نگرانی ها و بیم ها و امیدهای گوناگون باشد که گاه با ظرفیت بدنی، عصبی و روانی وی مناسب است و گاه با آن سازگار نیست.

محققان در پژوهشی با عنوان قرآن و امنیت روحی و روانی جوانان آورده اند مجموعه چنین حالت ها و فشارهای ناشی از آن در اصطلاح استرس نامیده می شود.

بحث ما درباره فشار عصبی آن گونه فشاری است که بیش از اندازه بدن را ناتوان می کند و می تواند پدید آورنده بیماری های جسمی و روانی شود.

باید دانست که فشار عصبی اگر بسیار به درازا بکشد آنچه را که بیماری نامیده می شود پدید می آورد اما تغییرات کوتاه مدت بدنی نشان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امنیت روحی و روانی جوانان در گرو چیست؟

امنیت روحی و روانی جوانان در گرو چیست؟