مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 11:122022-04-06پزشكي

سرخک می تواند کشنده باشد/ هر چه سریعتر کودکان را ایمن کنید


مدیرگروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به علائم ابتلا به سرخک، گفت: این بیماری در کودکان به ویژه کودکان دچار سوء تغذیه می تواند جدی و حتی کشنده باشد.

- "سرخک" می تواند کشنده باشد/ هر چه سریعتر کودکان را ایمن کنید ایسنا/خوزستان مدیرگروه بیماری های واگیر مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به علائم ابتلا به سرخک، گفت: این بیماری در کودکان به ویژه کودکان دچار سوء تغذیه می تواند جدی و حتی کشنده باشد.

همایون امیری در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به علائم و خطرات سرخک اظهار کرد: سرخک یکی از مسری ترین بیماری های واگیردار است و هرگاه پوشش ایمنی گروهی در سطح جامعه کمتر از حد انتظار شود احتمال بروز اپیدمی وجود دارد.

عمدتا سرخک یک عفونت دوران کودکی است که بر اثر نوعی ویروس ایجاد شده و از طریق تنفس و قطره های تنفسی منتقل می شود.

وی افزود: علائم ابتلا به سرخک حدود 10 تا 14 روز پس از قرار گرفتن در معرض ویروس ظاهر می شود؛ علائم و نشانه های سرخک معمولا شامل تب، سرفه خشک، آبریزش بینی، گلو درد و بثورات جلدی (دانه های پوستی) است.

امیری بیان کرد: این بیماری در کودکان به ویژه کودکان دچار سوء تغذیه می تواند جدی و حتی کشنده باشد بنابراین اگر فردی دچار علائم تب و بثورات جلدی شد به نزدیکترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه کند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرخک می تواند کشنده باشد/ هر چه سریعتر کودکان را ایمن کنید

سرخک می تواند کشنده باشد/ هر چه سریعتر کودکان را ایمن کنید