مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 11:172022-04-06اقتصادي

چرا داشتن دیپلماسی مهارت مهم است؟


امروزه دیپلماسی مهارت مبنای توسعه بسیاری از فعالیت های تجاری و اقتصادی و تعاملات بین المللی قرار گرفته و بسیاری از کشورها در تمام بخشها به ویژه اقتصاد از دپلماسی مهارت برای گسترش مناسبات و تعاملات با یکدیگر استفاده می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دردنیای رقابتی امروز مهارت آموزی و آموزشهای فنی و حرفه ای از حالت یک بحث صرفا درون مرزی و درون کشوری یا ملی خارج شده و معنا و مفهوم دیگری پیدا کرده است چرا که آموزشهای مهارتی در نگاه جهانی جایگاه و اهمیت ویژه ای یافته و به بستر مناسبی برای گسترش تعاملات مؤثر بین المللی تبدیل شده است.

با توجه به موقعیت ویژه کشورمان، بهره مندی از دپلماسی مهارت نقش بسزایی در ارتباط با کشورهای منطقه و همسایه دارد.

در سند مهارت آموزی سازمان فنی و حرفه ای به عنوان متولی امر مهارت آموزی در کشور، تعریف دیپلماسی مهارت ، دستیابی و رسیدن به اهداف عالی نظام جمهوری اسلامی ایران از طریق صدور مهارت و فناوری در بستری سیاسی عنوان شده است.

از منظر سیاست گذاری مهارتی کشور، دیپلماسی مهارت برنامه های پیش بینی شده به منظور تقویت حضور کشور در عرصه های بین المللی است، ابزار اصلی نیز تدوین استانداردهای شغل و شایستگی در سطح بین المللی، مبادله نیروی انسانی ماهر و عضویت در سازمان های بین المللی است سازمان آموزش فنی و حرفه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا داشتن دیپلماسی مهارت مهم است؟

چرا داشتن دیپلماسی مهارت مهم است؟