مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 12:122022-04-06پزشكي

دیابت با امواج فراصوت در حیوانات درمان شد


مطالعات روی حیوانات نشان داده است که روزانه فقط 3 دقیقه امواج فراصوت متمرکز می تواند سطح گلوکز خون را در حالت عادی نگه دارد و آزمایش های اولیه انسانی این روش درمانی هم اکنون در حال انجام است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک و به نقل از نیو اطلس، تحقیقات جدید و امیدوارکننده، امکان درمان دیابت نوع 2 را بدون دارو افزایش داده است.

محققان در سه مدل حیوانی مختلف نشان داده اند که چگونه شلیک های کوتاه امواج فراصوت با هدف قرار دادن خوشه های خاصی از اعصاب در کبد می تواند به طور موثر سطح انسولین و گلوکز را کاهش دهد.

گروهی متشکل از محققان دانشکده پزشکی ییل ، دانشگاه کالیفرنیا لس آنجلس و مؤسسه تحقیقات پزشکی فینشتاین (Feinstein)، یک روش منحصر به فرد امواج فراصوت غیرتهاجمی طراحی شده برای تحریک اعصاب حسی خاص را در کبد نشان دادند.

این فناوری، تحریک فراصوت متمرکز محیطی (pFUS) نامیده می شود و به شلیک های فراصوت بسیار هدفمند اجازه می دهد تا به منطقه خاصی حاوی اعصاب هدایت شوند.

محققان می گویند ما از این تکنیک برای تحریک ناحیه ای از کبد به نام پورتا هپاتیس استفاده کردیم.

این ناحیه حاوی شبکه عصبی کبدی است که اطلاعات مربوط به وضعیت گلوکز و مواد مغذی را به مغز منتقل می کند، اما مطالعه آن تاکنون دشوار بوده است، زیرا ساختارهای عصبی آن برای تحریک جداگانه با الکتروده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیابت با امواج فراصوت در حیوانات درمان شد

دیابت با امواج فراصوت در حیوانات درمان شد