مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 12:322022-04-06اقتصادي

توسعه اقتصاد دانش بنیان نیازمند همکاری چند جانبه است


مدیر مرکز رشد فناوری های نوین سلامت جهاد دانشگاهی خوزستان گفت: توسعه اقتصاد دانش بنیان نیاز به یک همکاری چند جانبه و ایجاد یک زیست بوم دارد که عوامل، - متغیرها و بازیگران مختلف در آن نقش بازی می کنند؛ این بازیگران از دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی به عنوان تولیدکننده داده، اطلاعات و دانش تا فعالان عرصه تجاری سازی را شامل می شوند.

دکتر جمال داورپناه در گفت وگو با ایسنا با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین اظهار کرد: ابتکار هوشمندانه و مدبرانه نامگذاری سال های اخیر بر اساس اولویت های کشور می تواند نقشه راه مسئولان و مردم را مشخص کند و کشور را در مسیر بهتری قرار دهد.

طی سه سال گذشته کلمه تولید یکی از کلیدواژه های اصلی نامگذاری سال بوده است که اهمیت این مورد را مشخص می کند و از نظر کارشناسان اقتصادی و سیاسی کمتر عاملی به اندازه تولید، زمینه های عقلانیت اجتماعی و سیاسی را فراهم می کند.

وی افزود: تولید به یک فرد، ملت و کشور اعتماد به نفس می دهد.

در کنار کلمه تولید سایر اجزای نامگذاری امسال، دانش بنیان، اشتغال آفرین هستند که هر کدام از این واژه ها جداگانه مفهوم مستقل و کاربردی دارند و قرارگیری این سه کلمه و مفهوم کنار هم، نگاه علمی و فناورانه تولید را مدنظر دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توسعه اقتصاد دانش بنیان نیازمند همکاری چند جانبه است

توسعه اقتصاد دانش بنیان نیازمند همکاری چند جانبه است