مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 16:322022-04-06بين الملل

واکنش تند چین به «فروش پاتریوت آمریکا» به تایوان


چین اعلام کرده که با فروش تسلیحات پیشنهادی آمریکا به تایوان به شدت مخالف است و این اقدام به شدت حاکمیت و منافع امنیتی چین را تضعیف می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، چین روز چهارشنبه اعلام کرد که به شدت با فروش تسلیحات پیشنهادی آمریکا به تایوان به ارزش 95 میلیون دلار آمریکا مخالف است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری شینهوا وزارت خارجه چین به شدت فروش سلاح از سوی آمریکا به تایوان را محکوم کرده و از ایالات متحده خواسته که  این طرح را متوقف کند.

ژائو لیجیان سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری گفت: فروش تسلیحات آمریکا به تایوان به طور جدی اصل چین واحد و مفاد سه بیانیه مشترک چین و آمریکا به ویژه بیانیه 17 آگوست را نقض، به شدت حاکمیت و منافع امنیتی چین را تضعیف می کند و به روابط چین و آمریکا آسیب می رساند.

بر اساس گزارش ها، پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) اعلام کرده که وزارت خارجه ایالات متحده این فروش را که شامل آموزش، برنامه ریزی، میدان دهی، استقرار، بهره برداری، نگهداری و حفظ سیستم دفاع هوایی پاتریوت و تجهیزات مرتبط است، تایید کرده است.

مقام های ارشد تایوانی طی ماه های اخیر بارها به پکن اتهام زنی و درباره افزایش فشارهای نظامی چین به این جزیره برای پذیرش حاکمیت چین بر تایوان ابراز نگرانی و گلایه کرده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش تند چین به «فروش پاتریوت آمریکا» به تایوان

واکنش تند چین به «فروش پاتریوت آمریکا» به تایوان