مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 فروردین 1401 ساعت 18:522022-04-06اقتصادي

نخستین نشاء مکانیزه برنج کشور در آمل انجام شد


نخستین نشاء مکانیره شالی برنج از نوع ارقام طارم محلی با حضور معاون امور زراعت وزیرجهاد کشاورزی در شالیزارهای شهرستان آمل آغاز شد.

- ، مراسم کشت مکانیزه شالی برنج با حضور معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی، حسینی پور استاندار مازندران به صورت مکانیزه در سطح 2 هکتار در روستای مریج محله از توابع بخش دابودشت شهرستان آمل برگزار شد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران عصر چهارشنبه در حاشیه انجام نخستین نشا مکانیزه به خبرنگار مهر گفت: به اندازه کافی دستگاه نشا کار در استان تهیه و تدارک شده است و از شالیکاران می خواهیم که در انجام نشا کاری سنتی عجله نکنند و تا جایی که می توانند از ظرفیت دستگاه نشاکار فراهم شده، بهره بگیرند.

حسن عنایتی به اهمیت سلامت کشاورزان و شکست ویروس کرونا در محیط روستا اشاره کرد و بیان داشت: طبق بررسی های صورت گرفته بانک های نشا با حداکثر و حتی بیشتر از ظرفیت در حال تهیه بوته برای انجام نشا کاری مکانیزه هستند و شماری از شالیکاران نیز با تهیه سینی در صدد تهیه بوته شالی برای کشت با دستگاه شدند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی با اظهار اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در فعالیت های کشاورزی یک اصل است، خطاب به شالیکاران گفت: از نظر کارشناسی تأخیری در کشت برنج صورت نگرفته است و از سویی سلامت کشاورزان بیشتر و به ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین نشاء مکانیزه برنج کشور در آمل انجام شد

نخستین نشاء مکانیزه برنج کشور در آمل انجام شد