مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 فروردین 1401 ساعت 04:222022-04-07بين الملل

سازمان ملل: آتش بس در یمن، شکننده و در خطر است


فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن به دنبال اعلام صدها مورد نقض آتش بس توسط ائتلاف سعودی در یمن با اذعان به شکننده بودن این توافق خواستار حمایت شورای امنیت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس بین الملل خبرگزاری فارس، هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن آتش بس بین صنعاء و ائتلاف عربی تحت فرماندهی عربستان سعودی را مهم برشمرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازروسیا الیوم ، گروندبرگ در اظهاراتی که امروز چهارشنبه دفتر وی منتشر کرد، گفت: آتش بسی که از هفته گذشته به اجرا گذاشته شد، اولین آتش بس در یمن در شش سال گذشته و نشان دهنده لحظه ای ارزشمند است، اما در عین حال در خطر است.

وی افزود:این آتش بس پنجره کوچکی را باز خواهد کرد؛ اما این اتفاق مهمی است که می توان از طریق آن مسیری را بر خلاف مسیر دشوار موجود آغاز کرد و باید تاکید کنیم که تکیه به توافق آتش بس برای حمایت از یمنی ها در دستیابی به صلح مسئولیت مشترکی است که بر عهده همه طرف ها و کشورهای منطقه، سازمان ملل و جامعه بین المللی است.

گروندبرگ موفقیت بسیاری از گام های پیش رو را منوط به همکاری همه طرف های ذیربط دانست و گفت: توافق آتش بس بدون حمایت این طرف ها امکان پذیر نبود و امیدواریم که کشورهای عضو دائم شورای امنیت، عربستان سعودی، و سلطان نشین عمان از طرح سازمان ملل حمایت بزرگی به عمل آورند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل: آتش بس در یمن، شکننده و در خطر است

سازمان ملل: آتش بس در یمن، شکننده و در خطر است