مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 فروردین 1401 ساعت 08:222022-04-07اجتماعي

نبود محل مناسب دفن بهداشتی زباله، مشکل شهرستان کوه چنار/ خطر در کمین سلامت شهروندان


دفن غیراصولی و آتش زدن پسماندهای شهری و روستایی، مشکلات زیست محیطی و بهداشتی فراوانی در شهرستان کوه چنار ایجاد کرده است که آلودگی آبهای زیرزمینی و خاک و هوا و در نهایت شیوع بیماریهای مختلف را به همراه دارد.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کوه چنار، این شهرستان یکی از چند شهرستان نوپای استان فارس است که بسیاری از زیر ساخت های لازم برای پیشبرد امور مختلف شهری را ندارد و نبود سایت زباله و مکان مناسب و استاندارد برای دفن بهداشتی زباله های روستایی و شهری یکی از مهمترین مشکلات موجود و مطالبه جدی مردم و مسئولان شهرستان از استاندار و مسئولان ذیربط است.

با وجود تذکرهای فراوان و اخطار های کتبی و شفاهی و وعده استاندار فارس در سفر به کوه چنار در 28 مهر 1400، و وعده تخصیص اعتبار برای ایجاد سایت دفن بهداشتی زباله در شهرهای نودان و قائمیه، تا کنون هیچ اقدام عملی برای رفع این مشکل انجام نشده است.

مسئولان شهرستان مدعی هستند در طول دو سال گذشته و از زمان شهرستان شدن کوه چنار، پیرامون مشکلات زیست محیطی و رفع آلودگی، جلساتی را برگزار کرده اند ولی نبود زیر ساخت های مناسب و کمبود امکانات و اعتبارات مانع تحقق نتیجه مطلوب شده است.

شریف محمدی مسئول انجمن کوهیاران کوه چنار و فعال محیط زیست و منابع طبیعی در این باره به خبرنگار فارس گفت: متأسفانه مکا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود محل مناسب دفن بهداشتی زباله، مشکل شهرستان کوه چنار/ خطر در کمین سلامت شهروندان

نبود محل مناسب دفن بهداشتی زباله، مشکل شهرستان کوه چنار/ خطر در کمین سلامت شهروندان