مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 فروردین 1401 ساعت 09:022022-04-07سياسي

خیلی به نهج البلاغه بدهکاریم/زیبایی شناسی تأثیری نهج البلاغه


حجت الاسلام محمد عشایری منفرد در پنجمین قسمت از برنامه «سوره؛ فصل نهج البلاغه» به موضوع «زیبایی شناسی تأثیری نهج البلاغه» پرداخت.

- ، در پنجمین قسمت از برنامه سوره؛ فصل نهج البلاغه موضوع زیبایی شناسی تأثیری نهج البلاغه با حضور حجت الاسلام محمد عشایری منفرد نهج البلاغه پژوه و عضو هیئت علمی جامعه المصطفی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

پیش از آغاز گفتگوی اصلی برنامه، در بخش معرفی و بررسی شرح ها و ترجمه های نهج البلاغه ترجمه محمد دشتی از نهج البلاغه مورد بررسی قرار گرفت و سپس گفتگوی دیانی با عشایری آغاز شد.

دیانی درابتدای بحث از عشایری خواست که درباره تفاوت زیبایی شناسی تأثیری نهج البلاغه با صناعت و بلاغتی که در نهج البلاغه به کار رفته توضیح دهد.

عشایری گفت: مباحث بلاغی و ادبی مطالبی است که در باب زیبایی شناسی خود الفاظ است ولی زیبایی شناسی تأثیری با توجه به توانش عمیقی که در الفاظ وجود دارد، ناظر به حوزه دیگری است.

مثلاً در دانش ارتباطات برای پیام چند رکن تعریف می کنند که یکی از آنها بازخورد است، زیبایی شناسی تأثیری هم مثل این نقطه است به بیان دیگر زیبایی شناسی تأثیری می خواهد بگوید که مطلبی که یک گوینده به یک گیرنده منتقل می کند آیا تاثیرش محدود به ساحت ادراکی پیام است یا به باطن و درون گیرنده پیام هم اثر می گذارد؟ بُعدی ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیلی به نهج البلاغه بدهکاریم/زیبایی شناسی تأثیری نهج البلاغه

خیلی به نهج البلاغه بدهکاریم/زیبایی شناسی تأثیری نهج البلاغه