مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 فروردین 1401 ساعت 09:572022-04-07سياسي

مردسالاری و مردانگی سمی


عضو هیأت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: زمانی که خانواده های افرادی که دچار آسیب های اجتماعی از جمله روسپی گری و فرار از خانه می شوند را مورد مطالعه قرار می دهیم، - می بینیم که بسیاری از این خانواده ها جزء خانواده های مردسالار سنتی بوده و به ویژه دختران هیچ گونه نقشی در نظام این خانواده نداشته اند.

دکتر حسین اکبری در گفت وگو با ایسنا در خصوص تعاریف نظام مردسالاری و مردانگی سمی اظهار کرد: فرهنگ از عناصر مختلفی تشکیل شده و حاصل گذشت دوره های مختلف زندگی در جامعه است.

مردسالاری یک خصیصه فرهنگی بوده که نشان دهنده برتری جنس مرد در مناسبات اجتماعی بر زنان و جایگاه مسلط تر مردان در نظام اجتماعی و فرهنگی یک جامعه است.

مردانگی یک خصیصه منبعث از مردسالاری است؛ مردانگی مجموعه رفتارهایی است که یک جامعه مردسالار از مردان انتظار دارد و مردانگی سمی به منفی بودن این نوع رفتارها برمی گردد.

وی افزود: بر اساس نظریات کارکردگرایی ساختاری، هرچیزی که در جامعه وجود دارد ضرورت کارکردی داشته که به وجود آمده اما در مراحل بعدی بعضی از نظریه پردازان آن را اصلاح کرده و گفتند که ممکن است بعضی از این ویژگی ها در دوره ای کارکرد داشته باشد اما به مرور کارکرد خود را از دست داده، یا دچار کارکرد منفی شده و پیامدهای منفی برای جامعه به همرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردسالاری و مردانگی سمی

مردسالاری و مردانگی سمی