مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 فروردین 1401 ساعت 10:072022-04-07اقتصادي

چرا صادرات گندم روسیه افزایش یافت


آمارها نشان می دهد که صادرات گندم روسیه از نیمه دوم مارس رشد بیشتری داشته و تنها مصر واردات خود را 24 درصد افزایش داده است، چند دلیل برای رشد صادرات وجود دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، پس از کاهش درگیری های نظامی با اوکراین، صادرات گندم روسیه هم روبه افزایش است، فروش با قیمت های پایین تر باعث شده مشتریان گندم این کشور بیشتر شود البته برخی از مشتریان اوکراین هم به خرید از روسیه متمایل شده اند، نکته دیگر اینکه خرید از کشورهای دیگر هزینه حمل زیادی روی دست مشتریان می گذارد.

قیمت جهانی گندم پس از آغاز درگیری های نظامی بین روسیه و اوکراین در 24 فوریه به شدت افزایش یافت، زیرا این دو کشور تامین کننده عمده غلات جهان هستند.

قیمت پایین گندم روسیه از یک سو و گسیل شدن مشتریان گندم اوکراین به سمت روسیه باعث شده میزان صادرات این کشور رشد پیدا کند.

روسیه و اوکراین حدود 29 درصد از صادرات جهانی گندم را به خود اختصاص داده اند و تامین کنندگان اصلی برخی از خریداران برتر جهان از جمله مصر و ترکیه هستند.

در حاضر گرانی سوخت مشکل عمده وارد کنندگان است و بسیاری از خریداران با توجه به افزایش شدید هزینه واردات سوخت، تحت فشار هستند تا حد امکان افزایش هزینه های واردات غلات خود را محدود کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا صادرات گندم روسیه افزایش یافت

چرا صادرات گندم روسیه افزایش یافت