مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 فروردین 1401 ساعت 13:522022-04-07اقتصادي

پیش بینی وضعیت بازار کار در سال 1401


یک کارشناس بازار کار معتقد است که در صورت تداوم حمایت دولت از کسب و کارها و تسریع در صدور مجوزها و اهتمام برای کاهش تورم و کنترل قیمت ها، بهبود وضعیت بازار کار و رونق فعالیت کسب و کارها در سال جدید را شاهد خواهیم بود.

- حمید حاج اسماعیلی در ارزیابی وضعیت بازار کار در سال 1401 به ایسنا، گفت: بازار کار در سال جدید را مثبت ارزیابی می کنم؛ به شرط آنکه دولت برای حمایت از کسب و کارها با همین برنامه ریزی که در چند ماه گذشته آغاز کرده پیش برود و اهتمام لازم را در خصوص کنترل قیمت ها و کاهش تورم داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات موثری که در شش ماهه دوم سال گذشته صورت گرفت، بحث کاهش زمان صدور مجوزها بود که به نوعی شرایط صدور مجوزهای کسب و کار را تسهیل کرد؛ لذا معتقدم اگر این اقدام همچنان تداوم یابد و در سال جدید از سوی دولت و دستگاهها با جدیت پیگیری شود، در بازار کار و شرایط ایجاد کسب و کارها اثرگذار خواهد بود.

این کارشناس بازار کار درباره وضعیت واحدهای تولیدی و تاثیر افزایش دستمزد بر هزینه بنگاه ها، گفت: در بنگاه های اقتصادی بزرگ رشد ارزش افزوده بالا است و لذا افزایش دستمزد تاثیر منفی بر هزینه های تولید نخواهد داشت؛ البته همچنان که پیش تر تاکید کرده بودیم، واحدهای کوچک و متوسط تولیدی به حمایت بیشتر نیاز دارند که باید در سال جاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی وضعیت بازار کار در سال 1401

پیش بینی وضعیت بازار کار در سال 1401