مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 فروردین 1401 ساعت 14:322022-04-07اقتصادي

لپ تاپ چقدر گران می شود؟


رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران حداقل قیمت لپ تاپ را 9 میلیون تومان اعلام کرد و گفت که در روزهای آینده، افزایش حقوق گمرکی باعث افزایش پنج تا شش درصدی قیمت کالاهای آی تی از جمله لپ تاپ خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، محمدرضا فرجی با اشاره به افزایش 540 درصدی حقوق گمرکی در سال جاری، اظهار کرد: این افزایش حقوق گمرکی باعث افزایش حدود پنج تا شش درصدی قیمت کالاهای آی تی که ماخذ گمرکی آن ها پنج درصد است، خواهد شد.

وی با بیان اینکه نرخ گفته شده براساس دلار 4200 تومانی محاسبه می شد، اما قرار است ارز نیمایی مبنا قرار گیرد، تصریح کرد: این در حالی است که کالای آی تی در همه دنیا جزو کالاهای ضروری و آموزشی است و به همین دلیل در کشورهای پیشرفته از مالیات برارزش افزوده معاف اند.

اما مالیات ارزش افزوده کالاهای دیجیتال در کشور ما همانند سایر کالاها 9 درصد است.

اتحادیه هم درصدد نامه نگاری با مجلس است تا مالیات ارزش افزوده کالاهای دیجیتال را حذف کند یا کالای آی تی جزو کالای ضروری حساب و ماخذ گمرکی اصلاح شود تا جلوی گرانی آن گرفته شود.

مردم منتظر نتیجه مذاکرات فرجی در ادامه با اشاره به افزایش چشمگیر مصرف کالای آی تی در دو سال گذشته، گفت: با توجه به ارائه آموزش آنلاین، همه دانشجویان و دانش آموزان به سمت خرید این کالاها رفتند و به ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لپ تاپ چقدر گران می شود؟

لپ تاپ چقدر گران می شود؟