مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 فروردین 1401 ساعت 15:272022-04-07سياسي

«قزاق بایف»: توسعه همکاری با کشورهای همسایه در دستور کاردولت قرقیزستان


وزیر امور خارجه قرقیزستان در دیدار با سفرا، نمایندگی های دائمی و سرکنسول های این جمهوری در کشورهای مختلف بر افزایش همکاری بین «بیشکک» و کشورهای همسایه تاکید کرد.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، روسلان قزاق بایف وزیر امور خارجه با روسای بخش های ساختاری وزارت امور خارجه، سفرای این کشور، نمایندگی های دائمی در سازمان های بین المللی و سرکنسول های قرقیزستان در قالب ویدئو کنفرانس دیدار و در مورد توسعه همکاری با کشورهای دوست و وضعیت بین المللی گفت وگو کرد.

در این دیدار، بر اهمیت برگزاری مراسم در چارچوب جشن سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک با کشورهای ذیربط و اجرای برنامه های همکاری مشترک در حوزه های اولویت دار تاکید کرد.

قزاق بایف ضرورت ایجاد صندوق های سرمایه گذاری و صندوق های توسعه با ترکمنستان، عربستان سعودی، امارات، ایران، آذربایجان، ترکیه، ایتالیا و صندوق سازمان کشورهای ترک را به عنوان یکی از وظایف اصلی نمایندگان وزرات خارجه قرقیزستان اعلام کرد.

وی همچنین به نمایندگی های خارجی قرقیزستان بر لزوم رویکرد فعالانه برای برگزاری مجامع تجاری، ارائه ها و نمایشگاه ها در زمینه های فرصت های سرمایه گذاری و گردشگری قرقیزستان و مشارکت فعال در کنفرانس ها، میزهای گردها در مورد موضوعات بین المللی تاکید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«قزاق بایف»: توسعه همکاری با کشورهای همسایه در دستور کاردولت قرقیزستان

«قزاق بایف»: توسعه همکاری با کشورهای همسایه در دستور کاردولت قرقیزستان