مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 فروردین 1401 ساعت 21:122022-04-07اقتصادي

اجرای طرح سرشاخه کاری در بخشی از باغات کشاورزی برای مقابله با سرمازدگی


مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: تصمیم داریم با اجرای طرح سرشاخه کاری در قسمت هایی از باغات کشاورزی را به صورت پایلوت اجرا کنیم که در این طرح رقم های تجاری در مناطقی که تنش سرمازدگی ایجاد می شود کشت می شود و هر کدام که نسبت .

- ایسنا/کرمان مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی گفت: تصمیم داریم با اجرای طرح سرشاخه کاری در قسمت هایی از باغات کشاورزی را به صورت پایلوت اجرا کنیم که در این طرح رقم های تجاری در مناطقی که تنش سرمازدگی ایجاد می شود کشت می شود و هر کدام که نسبت به سرما مقاوم تر باشند به کشاورزان توصیه می کنیم کشت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، داراب حسنی عصر امروز 18 فروردین در حاشیه بازدید از باغات پسته رفسنجان اظهار کرد: سرمازدگی بهاره در استان کرمان به بسیاری از درختان آسیب جدی وارد کرده است و محصول پسته را از بین برده است.

وی بیان کرد: تغییرات اقلیمی این خسارت ها را زیادتر و فراوان تر کرده ما سال قبل هم شاهد سرمازدگی درختان پسته بودیم.

مدیرکل دفتر امور میوه های سردسیری و خشک وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: بهتر است رقم هایی از پسته شناسایی و کشت شوند که نسبت به سرما مقاوم باشند همچنین تغذیه مناسب درختان و به باغی، آن ها را از سرمازدگی مصون می دارد و می تواند اثرات سرمازدگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای طرح سرشاخه کاری در بخشی از باغات کشاورزی برای مقابله با سرمازدگی

اجرای طرح سرشاخه کاری در بخشی از باغات کشاورزی برای مقابله با سرمازدگی