مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 فروردین 1401 ساعت 23:422022-04-07اجتماعي

سرنوشت فرزند «ایران» چه می شود؟/خطراتی که بارداری یوزپلنگ ها را تهدید می کند


درحالیکه احتمال بارداری «ایران« یوزپلنگ ماده نگهداری شده در سایت توران قوت گرفته و طبق برآورد کارشناسان فرزندان این یوزپلنگ در اردیبهشت به دنیا می آیند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار محیط زیست فارس، حسن اکبری سرپرست معاونت محیط زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط زیست چند روز پیش در جریان یک گفتگوی رسانه ای اعلام کرد: شواهد نشان می دهد که احتمال بارداری ایران یوزپلنگ تحت اسارت در استان سمنان بالاست.

نیمه اردیبهشت احتمال زایمان ایران براساس گزارش بهرنگ اکرامی دامپزشک معتمد سازمان محیط زیست که آزمایش های مامایی ایران بر عهده دارد، نتایج تمام آزمایشات و علائم ظاهری در آخرین معاینه ای از او به عمل آمد بارداری ایران را تایید می کند.

اگر هفتم بهمن را روز صفر حاملگی ایران در نظر بگیریم دوازدهم اردیبهشت، یعنی نود و پنج روز پس از بارداری باید منتظر زایمان این یوزپلنگ ایرانی باشیم.

مشکل ژنتیکی یوزپلنگ ها شانس بارداری شان را پایین آورده است اما حمید میرزاده کارشناس و فعال محیط زیست در گفت و گو با خبرنگار فارس، با اشاره به اینکه یوزپلنگ ها به صورت طبیعی مشکل ژنتیکی دارند و به همین دلیل هم از لحاظ جمعیتی دچار مشکل شده اند، گفت: شانس بارداری یوزپلنگ در شرایط عادی 15 تا 20 درصد است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرنوشت فرزند «ایران» چه می شود؟/خطراتی که بارداری یوزپلنگ ها را تهدید می کند

سرنوشت فرزند «ایران» چه می شود؟/خطراتی که بارداری یوزپلنگ ها را تهدید می کند