مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 فروردین 1401 ساعت 01:222022-04-07سياسي

تجاری سازی علوم انسانی در رویداد ملی جغرافیا


موسسه جغرافیای دانشگاه تهران رویداد ملی جغرافیا را با هدف تبدیل علم به کسب وکار و تولید ثروت در رشته های علوم انسانی برگزار می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازسرویس علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، جواد همتی کارشناس ارتباط دانشگاه با صنعت در یادداشتی نوشت: زمانی که از رشته جغرافیا سخن می گوییم باید توجه داشته باشیم که نه تنها هنوز تعریف جامعی از این رشته در جامعه علمی وجود ندارد بلکه تصورات غلطی و غیرواقعی نیز در اذهان وجود دارد که تصور می کنند جغرافیا یعنی حفظ اسامی مرکز استان ها ، پایتخت کشورها ، بیابان ها و جنگل ها.

در گذر زمان نیز به مرور جغرافیا به شاخه های مختلفی تقسیم شده است بدون اینکه کاربرد ملموسی برای آن در جامعه ایجاد شده باشد.

با توجه به اینکه جغرافیا یک علم بین رشته ای است وارد قلمروی هر علمی که می شود صاحب دارد و این امر، تعریف یک کسب و کار واحد برای این رشته را با چالش مواجه کرده است.

حل چالش های کشور به کمک پژوهش های جغرافیا  صدها شغل در کشور وجود دارند که برای افزایش بهره وری نیاز به دانش و مهارت در زمینه جغرافیا دارند و تنوع فرصت های شغلی در دسترس فارغ التحصیلان جغرافیا هر سال همچنان در حال افزایش است.

در ایران، با وجود سابقه جذب تعداد قابل توجهی از دانش آموختگان جغرافیا در سمت های  شغلی مختلف، اما در کل به لحاظ شغلی از وضعی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجاری سازی علوم انسانی در رویداد ملی جغرافیا

تجاری سازی علوم انسانی در رویداد ملی جغرافیا