مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 فروردین 1401 ساعت 01:472022-04-07سياسي

بیانیه پایانی نشست ریاض درباره یمن


نشست ریاض که به بهانه حل بحران یمن و بدون حضور دولت نجات ملی این کشور در صنعا برگزار شده بود شامگاه پنج شنبه با صدور بیانیه پایانی به کار خود خاتمه داد.

- به نقل از البیان، نشست مشورتی ریاض که دولت نجات ملی یمن در آن حضور نداشت و به بهانه حل بحران یمن برگزار شده بود با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

در این بیانیه پایانی بر ضرورت کنار گذاشتن راهکارهای نظامی و نشستن بر سر میز مذاکرات به منظور حل سیاسی بحران یمن تاکید شده است.

در این بیانیه از تصمیم عبد ربه منصور هادی رییس جمهور مستعفی و فراری یمن برای تشکیل شورای ریاستی استقبال و از مجالس شورا و نمایندگان خواسته شده به شکل دوره ای جلسات خود را برگزار کنند.

در بیانیه مذکور همچنین ادعا شده است که آینده یمن یا آینده شورای همکاری خلیج فارس گره خورده است.

این در حالی است که سخنگوی أنصارالله یمن روز پنجشنبه در واکنش به تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری، گفت: هر فعالیتی در خارج از مرزهای یمن تنها یک نمایش مضحک است.

محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش أنصارالله یمن روز پنجشنبه به تشکیل شورای رهبری ریاست جمهوری در ریاض واکنش نشان داد و به شدت از آن انتقاد کرد.

بر اساس این گزارش، سخنگوی جنبش أنصارالله گفت: این مردم یمن هستند که برای زمان حال و آینده خود تصمیم گیری می کنند نه دیگران.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه پایانی نشست ریاض درباره یمن

بیانیه پایانی نشست ریاض درباره یمن