مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 فروردین 1401 ساعت 07:072022-04-08اقتصادي

تولید کود اوره دوستدار محیط زیست در کشور


دانشیار بخش نانوبیوتکنولوژی گروه مهندسی علوم زیستی دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران موفق به تولید کود اوره دوستدار محیط زیست در پتروشیمی پردیس شد.

- دکتر حسین صباحی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در فرآیند تولید اوره جدید پتروشیمی پردیس از نانو ذرات ابداعی استفاده شده که در ساختار آن ها هیچ ماده شیمیایی و حتی حلال شیمیایی وجود ندارد و با جلوگیری از انتشار فرمالدیید به اتمسفر، از آسیب به محیط زیست جلوگیری می کند.

مجری طرح ادامه داد: تولید انبوه کود اوره با خواص Anti-cake، Slow-release، Environment-friendly و Eco-friendly برای نخستین بار در جهان در پتروشیمی پردیس اتفاق می افتد و این دستاورد علاوه بر افزایش سود حاصل از فروش، باعث ارتقاء استانداردهای کیفیت محصول، محیط زیست و کشاورزی و افزایش مزیت رقابتی می شود و با جذب مشتریان جدید از کشورهای توسعه یافته، پردیس را در صدر شرکت های تولیدکننده اوره جهان قرار می دهد.

نقش و جایگاه اوره در توسعه صنعت کشاورزی دنیا وی خاطرنشان کرد: کود اوره به عنوان تأمین نیتروژن مورد نیاز گیاهان یک ساله از جمله ذرت، گندم، جو، آفتاب گردان، کلزا، سویا گلرنگ، چغندرقند، نیشکر و سایر گیاهان زراعی یک ساله در سطح وسیعی در ایران و دنیا در حال استفاده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید کود اوره دوستدار محیط زیست در کشور

تولید کود اوره دوستدار محیط زیست در کشور