مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 فروردین 1401 ساعت 10:422022-04-08اقتصادي

ظرفیت صادرات گاز ایران به کشورهای همسایه افزایش می یابد


مدیر پروژه توسعه ذخیره سازی گاز در میدان شوریجه اعلام کرد: با تکمیل این طرح، ظرفیت صادرات گاز ایران به کشورهای همسایه افزایش می یابد، همچنین از افت فشار در مناطق شمالی کشور جلوگیری می شود.

- به نقل از وزارت نفت، مهدی ولایتی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فاز دوم ذخیره سازی گاز شوریجه با حضور رییس جمهوری و وزیر نفت، در این باره اظهار کرد: هدف از ذخیره سازی گاز طبیعی این است که این انرژی در مخزنی طبیعی و زیر زمین ذخیره شود، زیرا مقدار مصرف گاز در ایران و کل دنیا در تابستان پایین می آید و در این فصل گاز مازاد وجود دارد که به مدت هشت ماه ذخیره می شود و چهار ماه سرد سال از آن برداشت و به خط لوله سراسری تزریق می شود.

وی ادامه داد: این ظرفیت در میدان ذخیره سازی شوریجه در دوره ای به عنوان فاز یک اجرایی شده و به بهره برداری رسیده است و اکنون می خواهیم این ظرفیت دو برابر شود.

مدیر پروژه توسعه ذخیره سازی گاز در میدان شوریجه تصریح کرد: قرارداد شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با شرکت مپنا یکم دی ماه سال 1400 ابلاغ شد که زمان اجرای آن 36 ماه است و در آن زمان باید بهره برداری آغاز شود (یکم دی ماه سال 1403).

ولایتی درباره ویژگی های اجرای این طرح گفت: با تکمیل آن ظرفیت صادرات گاز ایران به کشورهای همسایه افزایش می یابد، همچنین از افت فشار در مناطق شمالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت صادرات گاز ایران به کشورهای همسایه افزایش می یابد

ظرفیت صادرات گاز ایران به کشورهای همسایه افزایش می یابد