مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 فروردین 1401 ساعت 17:422022-04-08بين الملل

بحران اوکراین ناشی از عدم تعادل در سیستم امنیتی اروپاست


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، وانگ یی وزیر امور خارجه این کشور در گفت وگوی تلفنی با کلمان بون معاون وزارت خارجه فرانسه در امور اروپا، - وزیر خارجه چین با بیان این که علت اصلی بحران اوکراین عدم تعادل در سیستم امنیتی اروپاست، بر لزوم پیروی از اصل امنیت تقسیم ناپذیر و بازسازی سازوکار امنیتی متوازن و موثر در اروپا تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، وانگ یی وزیر امور خارجه این کشور در گفت وگوی تلفنی با کلمان بون معاون وزارت خارجه فرانسه در امور اروپا، عدم تعادل در سیستم امنیتی کنونی اروپا را از دلایل اصلی بحران اوکراین خواند.

وزارت امور خارجه چین در بیانیه ای اعلام کرد، وانگ با بیان این که علت اصلی مسئله اوکراین عدم تعادل در سیستم امنیتی اروپاست، تاکید کرد: باید از اصل امنیت تقسیم ناپذیر پیروی کرد و یک سازوکار امنیتی متوازن و موثر در اروپا را بازسازی کرد و این تنها راه برقراری صلح و ثبات پایدار در اروپاست.

وی همچنین گفت کرد که همه طرف ها باید مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین را تسهیل کنند.

وزیر خارجه چین در اشاره به کمک تسلیحاتی غرب به کی یف، افزود: نمی توان خواستار آتش بس شد و در عین حال به تحویل مقادیر زیادی سلاح و مهمات ادامه داد و خصومت ها را تشدید کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بحران اوکراین ناشی از عدم تعادل در سیستم امنیتی اروپاست

بحران اوکراین ناشی از عدم تعادل در سیستم امنیتی اروپاست