مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 19 فروردین 1401 ساعت 18:072022-04-08سياسي

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای کویتی/ عزم کویت برای توسعه مناسبات با ایران


وزیر خارجه کویت در گفتگویی تلفنی از امیرعبداللهیان برای سفر به این کشور دعوت و بر حمایت کویت از مذاکره و گفتگوی منطقه ای و همچنین عزم این کشور برای توسعه مناسبات با ایران تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و شیخ احمد ناصر محمد الصباح وزیر امور خارجه کویت امروز (جمعه) 19 فروردین ماه تلفنی گفتگو کردند.

امیرعبداللهیان ظرف روزهای گذشته با وزرای خارجه عراق، ترکمنستان، صربستان و مجارستان نیز تلفنی گفتگو کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی در این تماس تلفنی، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان به دولت و ملت کویت درباره مسائل مورد علاقه فیمابین از جمله مناسبات دوجانبه، تحولات منطقه ای و بین المللی به گفتگو پرداخت.

وزیر امور خارجه ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای بسط مناسبات دوجانبه با کویت و انجام گفتگوهای منطقه ای، تاکید کرد: دولت جمهوری اسلامی ایران در چارچوب اولویت سیاست توسعه همه جانبه روابط با همسایگان، علاوه بر گفتگو ، بر همکاری عملی منطقه ای تاکید دارد و ما همکاری منطقه ای را به نفع امنیت، پیشرفت و توسعه منطقه می دانیم.

امیرعبداللهیان برقراری آتش بس موقت در یمن را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران از برقراری آتش بس در یمن استقبال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای کویتی/ عزم کویت برای توسعه مناسبات با ایران

رایزنی تلفنی امیرعبداللهیان و همتای کویتی/ عزم کویت برای توسعه مناسبات با ایران