مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 00:322022-04-08اقتصادي

پرویز تناولی: هنوز هم زندگی در ایران را ترجیح می دهم


پرویز تناولی، هنرمند پیشکسوتی که بیشتر در حوزه مجسمه سازی شهرت دارد، به رغم حضور چندسال اخیرش در کشوری دیگر، اما همچنان تاکید دارد که زندگی در ایران را ترجیح می دهد.

- آثار او در ایران طی این سال ها، بارها به سرقت رفته یا تخریب شده اند، با این همه تناولی می گوید همچنان بر نیت اولیه خود برای بازگشت منتخب بهترین آثارش به موزه ای مستقل در کشور پایبند است.

از زمان به فروش رفتن شاعر نشسته در پانزدهمین دوره حراج تهران به قیمت 14 میلیارد و 600 میلیون تومان و ثبت عنوان گران ترین اثر در این حراجی، خبرنگار بخش تجسمی ایسنا بارها تلاش کرد تا گفت وگویی با پرویز تناولی داشته باشد که با توجه به ساکن بودن این هنرمند در کشور کانادا، این ارتباط به سختی میسر شد.

امروز اما فرزند این مجسمه ساز ـ تندیس تناولی ـ که مدیریت موزه او را نیز بر عهده دارد، واسطه ای شد برای به سرانجام رسیدن این گفت وگو.

عنوان گران ترین هنرمند زنده محتمل بود؟ پس از قیمت اعلام شده برای فروش شاعر نشسته در پانزدهمین دوره حراج تهران، برخی انتقادها در فضای مجازی و رسانه ها نسبت به این حراجی و به صورت کلی قیمت اثر مطرح شد.

عده ای در فضای توییتر و اینستاگرام با اشاره به این نکته که هنرمند این اثر همچنان زنده است و باز هم توانایی خلق اثر دارد، قیمت چکش خورده را غیرمعقول دانستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرویز تناولی: هنوز هم زندگی در ایران را ترجیح می دهم

پرویز تناولی: هنوز هم زندگی در ایران را ترجیح می دهم