مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 07:472022-04-09سياسي

کمبود شدید مدرسه در چاراویماق/ برخورداری 33 درصدی شهرستان از جاده باکیفیت


شهرستان چاراویماق با مرکزیت شهر قره آغاج واقع در آذربایجان شرقی، محروم ترین شهرستان این استان بوده و با وجود گذشت چندین دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، - ایسنا/آذربایجان شرقی شهرستان چاراویماق با مرکزیت شهر قره آغاج واقع در آذربایجان شرقی، محروم ترین شهرستان این استان بوده و با وجود گذشت چندین دهه از پیروزی انقلاب اسلامی، هم چنان از مشکلات زیرساختی رنج می برد.

یاسین توکلی، فرماندار چاراویماق در گفت وگو با ایسنا، در تشریح وضعیت چاراویماق در استان، گفت: چاراویماق در سال 1380 به صورت رسمی به عنوان یکی از شهرستان های استان معرفی شده و با حدود 3208 کیلومتر مربع مساحت، چهارمین شهرستان وسیع و جنوبی ترین شهرستان آذربایجان شرقی محسوب می شود.

وی افزود: جمعیت این شهرستان در اوایل انقلاب (سال 1355) حدود 65 هزار نفر بوده و تا به امروز با کاهش جمعیت به حدود 32 هزار نفر رسیده است.

این جمعیت در تابستان به دلیل مهاجرت معکوس شدیدا افزایش می یابد.

وی با اشاره به وجود دو بخش در چاراویماق، ادامه داد: بخش شادیان و بخش مرکزی با مرکزیت شهر قره آغاج در چاراویماق به عنوان وسیع ترین مناطق شناخته شده و 80 درصد جمعیت چاراویماق، روستانشین و باقی جمعیت (تنها 7000 نفر) شهرنشین هستند؛ هم چنین حدود 248 روستا در چاراویماق وجود داشته که اکنون 213 روستا دارای سکنه هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود شدید مدرسه در چاراویماق/ برخورداری 33 درصدی شهرستان از جاده باکیفیت

کمبود شدید مدرسه در چاراویماق/ برخورداری 33 درصدی شهرستان از جاده باکیفیت