مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 08:122022-04-09اقتصادي

اقدام به هنگام سازمان بورس، جلوی آسیب را گرفت!


فریدون عباسی عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک با اشاره به اقدام بموقع سازمان بورس گفت: اقدام دولت در تعیین سقف برای نرخ گاز صنایع، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازبورس تابناک ، فریدون عباسی در گفتگو با خبرنگار بورس تابناک با اشاره به اقدام بموقع سازمان بورس گفت: اقدام دولت در تعیین سقف برای نرخ گاز صنایع، باعث جلوگیری از ایجاد شوک به بازار و افزایش قیمت ها شد که این تصمیم، گامی مهم و مثبت در جهت حمایت از تولید است.

فریدون عباسی با تاکید بر اینکه دولت باید از تولید حمایت کند افزود: در صورتی که نرخ سوخت مصرفی صنایع به قیمت نرخ صادراتی تعیین شود، بهره وری در حوزه صنایع و تولید کاهش پیدا کرده و علاوه بر زیان ده شدن صنایع بر بازار سرمایه کشور نیز تاثیر منفی می گذارد.

وی ادامه داد: نمی توان نرخ گاز صنایع را با نرخ صادراتی محاسبه کرد، چون حداقل کشور ما تا سه سال آینده چنین شرایطی را ندارد بنابراین باید برای نرخ گاز صنایع سقف تعیین می شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس خاطر نشان کرد: عدم تعیین سقف برای نرخ گاز صنایع و نوسان قیمت سوخت مورد نیاز آن ها با توجه به وضع بازار جهانی، باعث ایجاد شوک و همچنین جهش قیمت تمام شده محصولات صنایع می شد؛ درست است که درآمد دولت با افزایش نرخ گاز صنایع افزایش می یافت و وزارت نفت می توانست عواید حاصل از این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام به هنگام سازمان بورس، جلوی آسیب را گرفت!

اقدام به هنگام سازمان بورس، جلوی آسیب را گرفت!