مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 08:272022-04-09پزشكي

والدین دوران طلایی تشخیص اوتیسم را از دست ندهند


مدیرعامل انجمن اوتیسم همدان بر اهمیت تشخیص زودرس بیماری اوتیسم و دوره طلایی کنترل و بهبود عملکرد مغز در این بیماری تاکید کرد و گفت: زمان طلایی تشخیص این بیمای انجام مداخلات درمانی دو تا هفت سالگی در کودکی است.

- داود پناهی نژاد در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: آموزش و توانبخشی موثر این کودکان در بازه زمانی خاص بین دو تا هفت سالگی بوده که به اصطلاح به آن زمان طلایی یا گلدن تایم گفته می شود که در این بازه زمانی مغز کودکان بهترین آمادگی را برای دریافت آموزش ها و خدمات توانبخشی داشته و درمانگران قادرند تا حد زیادی طی این بازه سنی بیماری را کنترل کنند، اما پس از آن و در سنین بالاتر این راه، کم اثر و دشوارتر خواهد شد.

وی به تعریف اوتیسم پرداخت و گفت: اوتیسم نوعی اختلال عصبی رشدی تکاملی است که شامل نقص در تعاملات و روابط اجتماعی، نقص و مشکل در پردازش حواس ، ادراک و ایجاد رفتارهای تکراری و کلیشه ای می شود.

پناهی نژاد به علائم اختلال اوتیسم در کودکان اشاره و اضافه کرد: معمولا بعد از سن دو سالگی علائم قابل مشاهده است، اوتیسم در قالب طیف تعریف می شود و اصطلاح طیف به این معنا است که علائم در بین کودکان و افراد مختلف متفاوت است و انواع ، شدت و ضعف متغیری دارد و در قالب سه سطح خفیف، متوسط و شدید گسترده است که با توجه به نشانه ها و علائم آن و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

والدین دوران طلایی تشخیص اوتیسم را از دست ندهند

والدین دوران طلایی تشخیص اوتیسم را از دست ندهند