مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 فروردین 1401 ساعت 10:422022-04-09بين الملل

گشایش صفحه جدیدی در روابط اسپانیا و مراکش


پس از بحران دیپلماتیک چند ماه اخیر رباط و مادرید، دو کشور تاکید کردند می خواهند اختلافات به وجود آمده را کنار گذاشته و دور جدیدی از همکاری ها را آغاز کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای القدس العربی، طبق بیانیه دفتر پادشاهی مراکش، محمد ششم، پادشاه این کشور و پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا بار دیگر بر عزم کشورهایشان برای آغاز مرحله جدیدی متکی بر احترام و اعتماد متقابل، رایزنی های مستمر و همکاری های آشکار تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است سانچز بار دیگر بر موضعگیری اسپانیا درباره پرونده صحرای غربی تاکید کرد و گفت: ابتکارعمل مراکش برای اعطای حاکمیت خودمختاری به این منطقه، به منزله اصلی جدی تر، واقعی تر و صادقانه تر برای حل اختلافات است.

سانچز که به دعوت پادشاه مراکش در ضیافت افطاری در این کشور شرکت کرده بود، از اینکه اسپانیا به اهمیت مساله صحرا برای مراکش اعتراف کرده و همچنین از تلاش های جدی و راستین مراکش در چارچوب سازمان ملل برای دستیابی به توافقی مورد قبول همه طرف ها تقدیر کرد.

اسپانیا طرح پیشنهادی مراکش برای اعطای خودمختاری به صحرای غربی را که سال 2007 ارائه کرده بود، اصلی جدی تر، واقعی تر و صادقانه تر برای حل این درگیری ها می داند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گشایش صفحه جدیدی در روابط اسپانیا و مراکش

گشایش صفحه جدیدی در روابط اسپانیا و مراکش